به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محسن کجباف رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پاسخگویی به ۷۶۰۰۷ تماس با سامانه ۱۴۱ به ثبت رسیده است.
وی افزود: از مجموع تماسهای برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در بازه زمانی یادشده، به تعداد ۵ هزار و ۵۳۴ تماس توسط کارشناسان پاسخگویی مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان پاسخ داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۴ درصدی را شاهد بودیم.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان با اشاره به تحلیل و جمع بندی شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ گفت: مشکلات راهها با بیشترین سهم از تماسهای سامانه ۱۴۱ را در بر میگیرد و بعد از آن مسائل حوزه حملونقل باری، مسافری، ایمنی و حریم راه موضوع تماسها بوده است.
کجباف با بیان اینکه میانگین زمان ارتباط اپراتور به تماس گیرندگان ۸۹ ثانیه است، ادامه داد: ۲۰ درصد تماس مربوط به بخش راهداری، ۷۰ درصد تماس بخش حملونقل بار و ۱۰ درصد تماس مربوط به حمل و نقل مسافر بوده است.
وی اظهار کرد: تماسهایی که منجر به ثبت شکایت میشوند دارای کد رهگیری بوده و هم استانیهای عزیز میتوانند از طریق این کد از آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت خود در کمیسیونهای مربوطه مطلع شوند. رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان در خصوص موضوع بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه مسافر و کالا یادآور شد: عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون برای حمل بار وعدم تخلیه بار در حوزه حملونقل کالا بوده و تاخیر بیش از اندازه در آغاز سفر، نقص فنی خودرو، فروش بلیت و کمبود اتوبوس در حوزه حملونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل میشوند.